Zamek Nekromanty

czcionka_nekromanta

szkieletzombiezombie-zmutmumiazelgolem
wampirwampirliszlisz-potkoscianysmok
Miasto dodane w tej części gry. Dla mnie osobiście w każdej kolejnej odsłonie sagi HoM&M nekromanci stanowili najbardziej specyficzną frakcję w grze, o klimacie wprost niepowtarzalnym. To, co ich wyróżnia, to oczywiście umiejętność, której w zasadzie nikt poza nimi nie używa – mowa tu o zdolności wskrzeszania poległych na polu bitwy i włączania ich do swej armii nieumarłych. Armia Nekromantów składa się bowiem ze zwłok, najkrócej określając. Są to jednak bardzo bitne trupy, z czego dwa latają, a jeden strzela. Jednostki nieumarłe posiadają zerowe morale, a także swoją obecnością w oddziałach zmniejszają morale żywych sprzymierzeńców. Posiadają również odporność na czary umysłu.

Szkielety  to najdroższe 1-poziomowe stwory, a zarazem posiadające najwyższe statystyki. Cena odgrywa w ich przypadku drugorzędną rolę, ponieważ głównym źródłem szkieletów nie jest rekrutacja, tylko nekromancja. W krótkim stosunkowo czasie można zdobyć duże oddziały tych jednostek za darmo.
Zombie  są bardzo mało przydatne ofensywie. Mają bardzo niską prędkość (która po ulepszeniu –  Zmutowane Zombie  – nieco wzrasta), niczym się generalnie nie wyróżniają, nie mają też żadnych umiejętności dodatkowych.
Zdecydowanie lepiej w walce sprawdzają się  Mumie  – trzeci poziom nieumarłych. Posiadają stosunkowo wysokie statystyki, nie najgorszą prędkość (szczególnie po ulepszeniu w  Królewskie Mumie) , a także bardzo cenną umiejętność – możliwość rzucenia klątwy na atakowanego przeciwnika (20% w przypadku podstawy i aż 30% po ulepszeniu).
Kolejne ciekawy persony –  Wampiry . Ich nieulepszona wersja nie zachwyca, a jest dosyć droga. Latają i zadają niezłe obrażenia, ponadto powstrzymują kontrę.  Wampirzy Lordowie  to już klasa sama w sobie – poza wskazanymi wcześniej zaletami dochodzi wyższa prędkość, więcej punktów życia oraz zdolność wysysania krwi ofiar i odradzania się. Prawdziwa potęga, bardzo ważna dla Zamku.
Na piątym poziomie znajdują się jedyni strzelcy tego miasta, czyli  Lisze . Zadają bardzo duże DMG, ale mają niskie HP (paradoksalnie przy stosunkowo wysokiej obronie). Atakują obszarowo, trafiając nie tylko w jednostką bezpośrednio uderzaną, ale również wszystkie dookoła. Po ulepszeniu ( Potężne Lisze ) zyskują, jeśli chodzi o życie oraz obronę, dzięki czemu nie musimy się już martwić tak bardzo o ich los. Ze względu na to, że tylko oni walczą na odległość w tym mieście, są niezastąpieni mimo wysokich kosztów produkcji.
Wreszcie  Kościane Smoki  – powstałe zapewne z trupów stworzeń wiernych Czarnoksiężnikowi (można domniemywać). Do żywych smoków brakuje im dosyć sporo, szczególnie szybkości i HP. Ich statystyki są średnie. Poza umiejętnością latania obniżają morale przeciwnika o 1 punkt.

Bohaterowie w tym zamku nieco bardziej interesują się walką w porównaniu do innych magów. Mają po 35% szans na pozyskanie Mocy tudzież Wiedzy oraz 15% na Atak lub Obronę. Taka sytuacja ma miejsce na początku. Później szanse się wyrównują do 25% na każdą statystykę. Zaczynają oczywiście z  Nekromancją  oraz  Mądrością  – obie umiejętności  na poziomie podstawowym . W dalszej rozgrywce mają największe szanse na pozyskanie takich skillów jak Balistyka, Sokole Oko, Mistycyzm czy Znajdowanie Drogi. Nie mogą posiąść zdolności Dowodzenia (ze względu na charakter miasta i neutralne morale jego jednostek).

Kwatermistrz kierujący obroną miasta stawia na Moc i Wiedzę, jak w przypadku pozostałych magicznych miast.

Podsumowując Zamek Czarnoksiężnika jest dla wielu z pewnością atrakcyjny ze względu na swój klimat. Jego największą zeletę stanowi sama zdolność Nekromancji. W wadach należy uwzględnić wysoką cenę niektórych struktur. Co do jednostek – mamy tu zarówno stworzenia wybitne (np. Wampirzy Lord), jak i bardzo słabe (chociażby Zombie).


Budynki podstawowe

gildiazlodziei Karczma zwiększa morale oddziałów broniących zamku.
stoczniastatua
targowiskofosa
lewawiezaprawawieza
studniakwatera


Gildia Magów

gm1
gm2gm3
gm4gm5


Budynki specjalne

kapliczkawiecznaburzastosczaszek


Siedliska i jednostki

Siedlisko Jednostka
wykopalisko szkielet
cmentarz zombie
rozb.cmentarz zombie-zmut
piramida mumia
rozb.piramida mumia-krol
posiadlosc wampir
rozb.posiadlosc wamp-lord
mauzoleum lisz
rozb.mauzoleum lisz-pot
laboratorium koscianysmok

 


 

Bohaterowie

nekromanta-skille
nekro1madrosc1
CeliaCharityDarlana
RanlooRialdoRoxana
SandroZamZom


Artykuł utworzony dn. 24.12.2012r.

 Autor: Mathias