Jednostki

Podczas swojej przygody z Heroes 1 mamy szansę spotkać 28 rodzajów jednostek: po 6 w każdym z zamków i 4 neutralne. Posiadają one różne wady i zalety, inny przyrost naturalny i cenę. Niektóre opanowały specyficzne zdolności, których nie spotyka się u innych.

Na początek krótkie objaśnienia poszczególnych parametrów:
–>  Atak  – wpływa na obrażenia, jakie zadamy przeciwnikowi (do wartości bazowej jednostki dodaje się Atak bohatera)
–>  Obrona  – wpływa na obrażenia, jakie nam zada przeciwnik (do wartości bazowej jednostki dodaje się Obronę bohatera)
–>  Obrażenia  – wartości ciosów, strzałów, ukąszeń, cięć, ukłuć… w widełkach (minimale-maksymalne) pokazują, ile życia odbiera przeciwnikowi dana jednostka
–>  Punkty Życia  – od ich liczby zależy, ile obrażeń wytrzyma dany żołnież
–>  Szybkość  – zasięg ruchu. Od niej zależy także, która jednostka zaatakuje pierwsza, a która ostatnia.
–>  Koszt  – cena jednostki, przeważnie w samym złocie, czasem oprócz niego wymagana jest jedna sztuka któregoś z surowców ekskluzywnych

Jednostki neutralne

Rozbójników często spotyka się chroniących artefaktów. Można ich nabyć w Taborze.

Nomadowie zamieszkują Namioty na pustyniach. Tam można ich zrekrutować.

Dżiny znajdują się w lampach, które czasem można spotkać na mapie. Za odpowiednią kwotę dołączą do naszej armii. Po najęciu wszystkich dżinów lampa znika bezpowrotnie.

Duchów nie można kupić. Zamieszkują cmentarze i wraki statków, w których chronią zasobów i atakują każdego, kto tam się pojawi.

Zdolności specjalne jednostek:

Rycerz
–> Łucznik – strzela (12 strzałów)
–> Paladyn – atakuje podwójnie
Barbarzyńca
–> Ork – strzela (8 strzałów)
–> Wilk – atakuje podwójnie
–> Troll – strzela (8 strzałów), regeneruje utracone zdrowie pod koniec każdej tury
–> Cyklop – atakuje dwa pola na raz, ma szansę na rzut czaru Paraliż na ofiarę (20%)
Czarodziejka
–> Rusałka – lata, powstrzymuje kontratak
–> Krasnolud – ma 25% szans na odparowanie zaklęcia
–> Elf – strzela podwójnie (24 strzały)
–> Druid – strzela (8 strzałów)
–> Jednorożec – ma szansę na oślepienie atakowanej jednostki (20%)
–> Feniks – lata, atakuje dwa pola na raz
Czarnoksiężnik
–> Centaur – strzela (8 strzałów)
–> Gargulec – lata
–> Gryf – lata, zawsze kontratakuje
–> Hydra – atakuje wszystkie pola wokół siebie, powstrzymuje kontratak
–> Smok – lata, atakuje dwa pola na raz, jest odporny na magię
Pozostałe
–> Rozbójnik – powstrzymuje kontratak
–> Dżin – lata, ma szansę na zabicie połowę wrogiego oddziału (10%)
–> Duch – każdego zabitego przeciwnika zamienia w ducha i wciela do swej armii


Jednostki Rycerza

 

chlop lucznik pikinier zbrojny konny paladyn

 


 

Jednostki Barbarzyńcy

 

goblin ork wilk ogr troll cyklop

 


 

Jednostki Czarodziejki

 

rusalka krasnolud elf druid jednorozec feniks

 


 

Jednostki Czarnoksiężnika

 

centaur gargulec gryf minotaur hydra smok

 


 

Jednostki neutralne

 

rozbojnik nomad dzin duch


 Artykuł utworzony dn.  22.11.2012 r.

Autor:  Mathias