Heroes 1 Magia

W Heroes 1 istnieje 29 czarów: 19 bitewnych (do użycia podczas walki) i 10 podróżnych (mających zastosowanie na mapie przygód). Zajmują one określone poziomy od 1 do 4 (aby poznać czar wyższego stopnia, należy rozwinąć Gildię Magów do danego poziomu). Aby je poznać, niezbędna jest Księga Czarów. Czarnoksiężnicy i Czarodziejki mają ją w ekwipunku na start, Rycerze i Barbarzyńcy mogą ją nabyć w Gildii Magów za 500 sztuk złota.

Czas trwania zaklęć czasowych zależy od mocy bohatera (każdy punkt mocy to kolejna tura).
Liczba użyć danego zaklęcia przed ponownym odwiedzeniem Gildii Magów zależy od wiedzy herosa (każdy punkt to jedno użycie).
Wartość obrażeń, jakie zadają niektóre z czarów bitewnych, również są bezpośrednio związane z mocą naszej postaci. Określoną indywidualnie dla każdego z tych zaklęć stałą mnoży się przez punkty mocy i w ten sposób możemy obliczyć, ile życia pozbawimy wrogich jednostek.
–> Błyskawica (II): 25 x MOC (zadaje jednej, wybranej jednostce)
–> Burza (III): 25 x MOC (zadaje każdemu oddziałowi na polu walki, również naszym)
–> Kula Ognia (III): 10 x MOC (zadaje wszystkim jednostkom, które znajdą się w zasięgu jej pola rażenia, czyli w promieniu jednego pola od pola, gdzie została rzucona)
–> Deszcz Meteorów (IV): 25 x MOC (j.w.)
–> Armageddon (IV): 50 x MOC (jak w przypadku Burzy)

 

Czary Bitewne
Zaklęcie Opis
Antymagia Antymagia
Armagedon Armagedon
Błogosławieństwo Błogosławieństwo
Błyskawica Błyskawica
Burza Burza
Deszcz Meteorów Deszcz Meteorów
Klątwa Klątwa
Kula ognia Kula ognia
Leczenie Leczenie
Obchrona Obchrona
Odpędzenie nieumarłych Odpędzenie nieumarłych
Oślepienie Oślepienie
Paraliż Paraliż
Przyspieszenie Przyspieszenie
Rozproszenie magii Rozproszenie magii
Spowolnienie Spowolnienie
Szał bojowy Szał bojowy
Teleportacja Teleportacja
Wskrzeszenie Wskrzeszenie

  

Czary podróżne
Zaklęcie Opis
Pokaż artefakty Pokaż artefakty
Pokaż bohaterów Pokaż bohaterów
Pokaż kopalnie Pokaż kopalnie
Pokaż zasoby Pokaż zasoby
Pokaż miasta Pokaż miasta
Pokaż wszystko Pokaż wszystko
Identyfikacja bohatera Identyfikacja bohatera
Przywołanie łodzi Przywołanie łodzi
Wrota do miasta Wrota do miasta
Brama międzywymiarowa Brama międzywymiarowa

Artykuł utworzony dn. 20.11.2012 r.

Autor: Mathias

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*

Przeczytaj poprzedni wpis:
Heroes 1 Lokacje

Na mapach przygód, w scenariuszach i kampanii poza różnymi rodzajami terenu, miastami i bohaterami istnieje jeszcze wiele różnych obiektów. Część...

Zamknij